Pechdag

24 december 2017 - Toronto, Canada

De taxi is mooi op tijd. We rijden richting vliegveld. Moeten even wachten voordat de koffers ingecheckt kunnen worden. Ook de security en douane verloopt soepel. So far so good! We moeten wachten. Er wordt wat geshopt. Niels en ik gaan nog potje Worms spelen. Zelden heb ik zoveel pech gehad en Niels zoveel geluk. Het was een voorbode van wat komen ging.

Dan volgt het onvermijdelijke afscheid. Geen speech dit keer. Wel de knuffels, de tranen.

De reis richting Toronto is niet volgeboekt en ik kan dus lekker ruim zitten. In Toronto moeten we 5 uur wachten. Het sneeuwt, maar onze vlucht staat nog steeds als 'on time' Op de borden worden steeds meer vluchten als delayed of gecanceld aangeduid.  We krijgen de ene gate wijziging na de andere door. We staan eindelijk in de rij om te boarden. Nog 5 minuten. Oh nee, ze zijn aan het overleggen of er überhaupt gevlogen wordt. Nee, er wordt niet meer gevlogen. Pas 24 uur later. In de rij voor hotel boeking. Computer doet het niet. Duurt ook weer uur. Eindelijk dat geregeld. Bagage halen. Je denkt dat dat ze al zoveel tijd hebben gehad om dat te regelen dat dat wel klaar zal staan. Niets is minder waar. Ook daar weer uur wachten. Eindelijk in de shuttle naar hotel. Het is 02:15 als we eindelijk in bed liggen. Hopelijk sneeuwt het morgen niet!

Merry Christmas!!

1. Willem Kracht:
    25 december 2017
    Na een prachtige week bij Diann & Niels is dit echt balen dat je nu in de sneeuw zit en wordt opgehouden. Ik wens jullie heel veel sterkte en een mooie vliegreis naar Amsterdam. Het is hier triest en kil weer.