Dol fijn.

23 december 2017 - Guácima, Costa Rica

Carla en Diann hadden voor onze laatste dag nog een snorkel excursie geregeld. Het was wel vroeg, 7 uur. Maar dan heb je ook wat. Met de boot naar de overkant van de baai. Het water in en genieten van de exotische vissen die er te zien zijn. Ik hoor Diann. "Een slak!!" Ik zwem in haar richting en tuur naar de bodem. Opeens zie ik dat ik vlak boven een slang zwem. Heb haar dus niet goed verstaan. De slang zwemt rustig richting de kust. Ik zwem met hem mee binnen halve meter. Mooi gezicht. Weer aan boord verteld de gids dat de slang een dodelijk beet kan hebben. Hij leek zo lief!

We varen verder. We zien in de verte iets uit het water springen. Het blijken mantra roggen. Enorme sprongen maken ze. Het lukt Diann er een forto van te maken. Even later varen we tussen de dolfijnen. Wat een ervaring!!

Het is tijd om Tamarindo weer te verlaten. We gaan weer naar de plek waar we de eerste nacht ook zijn geweest. We slapen in dezelfde kamer. Voor de zekerheid vraag ik even of ze een IPad hebben gevonden. Die ben ik namelijk kwijt geraakt. Wat een toeval. Is gevonden. Lag op de weg. Is waarschijnlijk geval met het verslepen van de koffers.

Het oorspronkelijke plan was om nog een beslissende pot Keezen te spelen. Het staat 5-5. We zijn echter te moe. Nog even de wedstrijd van Tim gekeken. Wat een topper! Dan snel slapen. De volgende dag worden we om 05:30 opgehaald.