Eerste dag!

15 december 2017 - Guácima, Costa Rica

Vrijdag 05:00. Ik was al gewaarschuwd dat ik wel eens vroeg wakker kon zijn. In Nederland was het immers al 12 uur. Viel me eigenlijk nog mee. De zon scheen, palmbomen voor het huis. Leek wel paradise. Na het ontbijt even bij de pool, even genieten van de zon. De auto zou pas 10 uur arriveren. Deze was gelukkig op tijd. We konden dus al vrij snel ons klaar maken voor de volgende bestemming. 20171215_170526

La Catillo. Bij een een vulkaan. Niels achter stuur, Diann achterin navigeren. Tja…..dan kan er wel iest fout gaan 😊 We rijden de verkeerde kant de snelweg op, Moeten terug. Maar ook dat is net zo maar even gedaan. File, geen afslag…. Afijn na een uurtje zaten we toch weer in de goede richting. Volgende de route planner was her slechts 2 uur rijden. Dan zal wel kloppen als je voortdurend snelheid kan houden. Op deze wegen echt onmogelijk. Stijgen, dalen, haarspeld bochten, prutsers voor je, achter je een vrachtauto die je opdrukt. Onderweg even een supermakrt bezocht voor wat inkopen. De navigatie was ingesteld op het dichtstbijzijnde stadje. Daar aangekomen hadden we nog een route beschrijving. We reden de stad alweer uit, omkeren? Nee toch even de coordinaten in telefoon ingevoerd. Nog 22 km! We hebben de vulkaan al een tijd in zicht. We moeten er helemaal omheen rijden. De laatste 7 km is over een gravelpad. We komen aan bovenop de berg. Wat een uitzicht, fantastisch! We worden rondgeleid. Onze tent staat op bamboe palen. Uitzicht over de jungle. Nog geen 100 meter voor ons hangen de apen in de boom. We besluiten de dag met een bezoek aan de pizzeria en een potje Keezen. Gewonnen door vader en dochter!!!