El Castillo

16 december 2017 - El Castillo, Costa Rica

Zaterdag 16 december
We zijn vroeg wakker. Ontbijt is gereserveerd. Na het ontbijt maken we ons klaar voor een tocht door de jungle. Ik kan niet vertellen welk een indruk dit op mij heeft gemaakt. De foto’s spreken boekdelen en zelfs die kunnen niet weergeven wat het is om daar te mogen zijn. Fantastisch!! Een van de mooiste momenten was bij de waterval, samen met Diann. “Ben blij dat je er bent Pap!” Even slikken…
We zitten vlakbij de vulkaan. In 1968 is er een enorme uitbarsting geweest die grote invloed heeft gahd op de vorming van het huidige Costa Rica. In de middag lopen we door lavavelden. Indruk wekkend, maar toch minder te zien dan in de jungle. Het diner hebben we bij de El Catillo. Ik ben niet enorm gecharmeerd van het vegetarische zelf verbouwde maal, je kan niet alles hebben.
Het is spelletjes avond. Ik zal hier maar vermelden dat Niels met ‘ Regenwormen’ aantal keer gewonnen heeft en ook het Keezen won hij met Carla twee maal. Ik ben bang als ik dit niet vermeld zou hebben dat ik het in zijn verslag keihard om de oren zou krijgen. Hij staat voor, dat zeker. Maar de vakantie is nog niet voorbij! 😊