El Castillo - tweede dag!

16 december 2017 - El Castillo, Costa Rica

Zondag 17 december
Weer vroeg uit de veren. Bij de supermarkt even ontbijt halen en op weg naar een waterval. 470 trappen naar beneden, maar dan heb je ook wat! Het is niet toegestaan bij de waterval te zwemmen. Als je het geweld hoort waarmee het water naar benden komt wil je dat ook niet. Diann maakt paar mooie plaatjes. Niels en ik duiken een eindje verder op even het water in.
Vanaf dit punt zouden we nog een klein uurtje naar onze volgende bestemming ‘Monteverde’ moeten. We hadden dus alle tijd. Onderweg zit nog een Hot Spring. Auto wordt langs de weg geparkeerd. Een riviertje stroomt onder de weg door. Diverse locals gaan met hele familie richting dit riviertje. Het blijkt heerlijk warm water. We genieten van deze natuurlijke hot tub.
Nog een uurtje rijden….dachten we. Je moet weten dat de wegen hier niet van de kwaliteit zijn als in Nederland. Onze routebeschrijving leid ons door de binnenlanden. We komen uit bij een boer. Deze kan alleen Spaans. Maar met handen en voeten weet hij ons toch te vertellen dat we een afslag eerder hadden moeten nemen, door de rivier en dan verder. Wij terug en zien de boer lachend en hoofdschuddend terug keren naar de koeien. Zal wel denken ‘ dat wordt niks’
We staan voor de rivier waar we over moeten steken. Niels ziet het wel zitten. ‘ Zonder bluf is het leven suf’  Het leek mij onverstandig hier over steken. We weten niet hoe diep het is en hoe de ondergrond is. Dan maar omrijden. Ik kan je zeggen dat dat betekent dat we 100km meer moeten rijden. Beter dat als vast in de rivier.
We komen aan op onze bestemming. Zelden, misschien wel nooit, ben ik zo onder de indruk geweest van een uitzicht als daar. We waren net op tijd voor de zonsondergang. Ik weet het zeker….volgend jaar ga ik hier weer heen 😉
Na het eten in het dorpje zijn we moe. Het geplande Keezen gaat niet door. Niels wil slapen. Hij wil zo lang mogelijk zijn voorsprong vast houden.

1. Willem Kracht:
    20 december 2017
    Leuk verhaal, en het is heel goed dat er een is die verstandig is. Maar jullie hebben toch een mooie zonsondergang gezien, en die trip voor volgend jaar staat dus al gepland, natuurlijk naar Costa Rica..