Monteverde - dag 1

17 december 2017 - Monteverde, Costa Rica

Maandag 18 December
Weer vroeg op. In de planning staat een koffie tour en Zipline. We worden opgehaald in een busjes. De chauffeur blijkt ook onze gids. Van beroep is hij geen van beide, maar stand-up comedian grap hij. Het is een leerzame tour. Onze gids weet het levendig te vertellen. Geen moment verveeld het. Met de bus weer terug even moment relaxen. De spanning voor het middagprogramma bouwt zich langzaam op. De dames zien er toch we een beetje tegenop. Dit keer worden we door een grote bus opgehaald en rijden we nog langs diverse hotels om nog meer slachtoffers op te pikken. Bij aankomst krijgen we een korte uitleg en dan gaan met die banaan. Eerst aantal oefenstukjes om erin te komen. Dan komen we op het punt dat er geen weg terug meer is. Een lange kabel hangt dreigend boven de vallei. Hoe hoog zal het zijn 100-200 meter? Lengte paar honderd meter. We kunnen deze nog zittend afleggen. Er staat een strakke wind en als je dan zo over de vallei zweeft hoop je dat de wind niet zo hard is dat je blijft steken. Geweldige ervaring. De volgende is nog een stuk hoger. We worden met een 4-wheel drive buggy er heen gebracht. De keuze is nu of je weer zittend gaat of als superman hangend onder de kabel. De heren kiezen voor het laatste. Enorm gaaf!! De laatste kabel nemen we op dezelfde wijze. Aan het eind wordt gevraagd of je de Tarzan swing ook doet. Niels was voor me en stond al klaar om er heen te gaan. Ik kon natuurlijk niet achter blijven. De dames slaan dit waagstuk, net als de meeste gasten, over. Niels loopt voor me een wankele brug over richting de afsprong. Ik zie hem verdwijnen. “Diann!!!!!” hoor ik hem gillen. Wel als een kerel was zijn commentaar achteraf 😉. Dan ben ik aan de beurt. Ik krijg geen tijd om nog te twijfelen. Ik word in de touwen gezet. Het hek wordt opengedaan en daar ga je. “Wait, wait , wait” wordt er nog boven me geschreeuwd. Grappenmakers!! Er is geen weg terug. Een vrije van een tiental meters vervolgd door een enorm swing. Geweldig….toch maar even geflikt.
De bus doet op de terugweg eerst onze stop aan en daarom zijn we nog net op tijd voor weer een fantastische zonsondergang.
Deze avond wordt er door Niels gekookt. Heerlijke pasta. Tegen Niels even Regenwormen. Zelden zoveel pech gehad. 2X verloren. Daarna moest natuurlijk de competitie Kezen hervat worden. Tweemaal winst voor vader en dochter. Hierdoor is de stand 3-2 geworden in het voordeel van vader en dochter.